Svänga höger mot rött...

ALLA i USA kör för fort!
De har inte km/h som vi har i Sverige utan Miles/h så skyltarna är lite annorlunda,
men verkligen alla kör för fort!

En mile är ca 1,6 km.



Men hastighetsbegränsningen är så mycket mindre här än i Sverige.
När man kör på motorvägen så får man köra i 65 mph och det är lika mkt som 104 km/h.

De har lite andra regler här också,
när det är rött så kan man sväng höger om det är fritt.


I USA kan man åka i fängelse för allt,
verkligen allt.
Om du kissar utomhus och polisen ser dig åker du i fängelse
och någon måste betala borgen för dig...

Vi brukar alltid skämta om att de skulle vara kul att ringa hem och säga
"Mamma, jag sitter i fängelse du måste skicka pengar".
Kanske inte skulle vara så kul om det väl hände,
men ska försöka att inte åka i fängelse.

Även om jag för tillfället kör här utan gilltigt körkort... haha.
Men om någon stoppar mig spelar jag bara dum...

Annars har jag väl inte gjort allt för många olagliga saker än ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0